تو نیستی که ببینی ...

تو نیستی که ببینی

چگونه در سکوتِ سینه ام دانه ی اندوه کاشته اند و

چگونه روحم از سرمای تنهایی به خود می لرزد و

چگونه نگاهِ بی فروغ و بی زبانم به روی زندگانی می گرید

تو نیستی که ببینی

هنوز از شاخه ها صدای سیب می آید و

پروانه ها لایِ شب بوها خوابند و

مترسک هنوز به نگهبانی مزرعه مشغول است و

دخترک گل فروش گل های پلاسیده را با لبخندی که از اعماقِ وجودش بیرون می کشد به دیگران می فروشد و

من ماه را معنا می کنم

به تو

که در بستر آرمیده ای

تو نیستی که ببینی

چگونه روزگارم که رنگِ شادی داشت زنگار ِ غم گرفته است و دردِ نبودنت نشاطِ زندگی را از کفِ من ربوده است و

من چگونه خاطراتمان ( همان خاطراتی که لای صندوق ها خاک می خورند و وقتِ گلِ سنجد ، زیر درختِ بید چالش کردیم ) را با بیم و امید صیقل می زنم

تو نیستی که ببینی

هنوز هم شب ها ، اندوهم را از کوه بالا می کشم و فرهادوار کوهها را می تراشم بی آن که در این فکر باشم که :

(( خنده ای کو که به دل انگیزم ؟ ))

((قطره ای کو که به دریا ریزم ؟ ))

((صخره ای کو که بدان آویزم ؟ ))




نظرات 14 + ارسال نظر
سایه شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:24

سلام ر ف ی ق عزیز
اومدم اینجا ! ولی راستش یه سکوتی رو دلم سنگینی می کنه و نتونستم چیزی بگم . ولی خوندمتون عزیز ! خوندم !

برقرار باشید

من دریچه بر اشک گشودم
بر بامدادی که رنج از آن لبریز می شد
تو از چه رو غمگینی
روزهای تکوین
و روزهای شادی در پیش اند
سلام سایه جان
سکوت تو هم برای من هدیه ها دارد
سپاس از الطفاتتان

یلدا شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:44

سلام ر ف ی ق عزیز
با اینکه مطلبت مخاطب خاص داره اما به دلم نشست

سلام یلدا جان [:S005
سپاس از لطف بی دریغ تان
ممنون که به خواندن من آمدی

رعنا شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:42 http://sedayekhamush.blogsky.com

و من دلخوش به همین صیقل دادن های خاطراتمان بودم!
و از قطره های اشکم دریا ساختم اما کو صخره ای که از این دریا بگریزم و به آن پناه برم تا غرق تنهایی های خودم نشوم!

ومن کشتی نجات را در میان امواج می بینم و تو را پیشاپیش آن ، چون کبوتری سپید ، که با خود زنبقی را به همراه داشت برای رهایی دیگران
سلام رعنا جان
تو خود برای نجات چون منی بادبان بر افراشته ای ، چه نیازت به صخره برای گریختن ...

نازنین شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:04

چه خوب که نیست و نمیبیند چطور بذر اندوه در وجودتان رشد میکند

نیست و نمیبیند دنیا چگونه رنگ غم و اندوه گرفته
نیست و نمیبیند که برای راحت زندگی کردن و راحت زیستن باید ظلم کرد و بد بود...

اگر بود و میدید چگونه تاب می آورد اینهمه را...؟!
با آن دل مهربان و کوچکش!!

اما من فکر میکنم او با تمام نبودنها و ندیدنهایش،هست و میبیند

سلام بر ر ف ی قِ ش ف ی ق


کاش بود و میدید که چه زیبا از نبودنهایش میگویید
اما باز هم میگویم او هست و میبیند
شاید جایی فراتر از تصور محدود من

وچه خوب دانستی که او هست و می بیند
او همچون بلبل همیشه نغمه خوان است و
چون شبنم بر برگ گل ها می نشیند و
مثل باران قطره قطره بر احساسم می بارد و
چون پروانه برایم معنای عشق است
سلام بر نازنین عزیز
چقدر خوب ، تو حس و حال این روزهایم را دانستی
سپاس از این همه الطفاتت

آرام یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:13

خنده ای کو که به دل انگیزم ...
واقعا!!!!!!!!!!!!

آرزو کردنی بی سرانجام
دل به امواج عشق سپردن است
سلام آرام عزیز
بر من منت نهادید با حضورتان

مهرداد یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 16:48 http://kahkashan51.blogsky.com

سوختن
جرم ناخنکی بود که به کیک عشق زدم !!
سلام ر ف ی ق عزیزم
آرامش رو برات آرزومندم

من نه شتری را کشتم
نه گربه ای
نه بازی مرگ را آزمودم
و نه با سواران پنجه در پنجه افکندم
نه از زخم جوهردانی ساختم
نه از جوهر خونی
من آرامشم را مدیون صداقتم هستم
سلام مهرداد خان

سهبا یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:39 http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

کاشکی هیچکداممان نیستی را بر بودن ترجیح نمی دادیم رفیق عزیز ! کاش دنیا اینقدر بی رحم نبود ! کاش نیستی ها به نیستی می پیوست !

ما نسل مرگ را یگانه ایم
نسل صدقه ها
در قهوه خانه های مردانگی
نسل ِ جنگ کلمات
و طاووسهایی که
در میدان های عشق کاذب نیز خود را پنهان می کنند
چنین نسلی را نیستی بر بودن اولی تر است

کوروش دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:31 http://www.korosh7042.com/

افسوس
ابرهای بارانی نیست
این آبی ِ خیره سر را

اما
در آسمان ِعاطفه
ابری اگر هست
از لکه های خون.
باورکن اش
که باران زاست


درود بر رفیق مهر تاکید بر نبودن و دیدن !!!!!!!!
هست و خواهد دید
اگر شب است
اما
گل محبوب ِ آن است

ماهِ اشک بر تپه های عشق غروب نمی کند
و او که نیست اما هست
گردِ شهر من می پیچد
ومن تاجِ رنج بر سرم می گذارم
خار و خون و مه را
سلام بر استاد عزیز و فرهیخته ام کورش
ترسم از این است که باران همه ی خاطره های خوبم را بشوید
وگرنه غمی نیست از بارش غم

کوروش دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:35 http://www.korosh7042.com/

درود بر تو مهربان
نقطه ی مورد نظر را اصلاح کردم
اما دال را نیافتم
و چه زیبا نقش کسی را برایم بازی کردی که می بایست چشم و گوشم باشد.
افسوس
دوستدار توام

سلام بر استاد عزیز
وشما که قلب و جان ما هستید
خواستم که بگویم که دلنوشته ها یتان را با دل و جان می خوانم ...
و من نیز افتخارم دوستی با فرهیخته ای چون شماست

علی قربانی دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 http://ht

چشمانم پر اشک شدند از این همه صداقت
و براستی تو از کدامین دیاری ر ف ی ق که این جنین بی پیرایه می نویسی. درودت باد

سلام بر همکار عزیزم علی خان قربانی
چشمانت را از بلا دور نگهدار که شاید صداقتم از جنس بازار باشد
اینچنین غصه ی ایام رفته را نمی خوری
اما من روزگاری از دیار مردان مرد بودم ، آیا تو حالا هم درمن این واقعه را می بینی !!؟

ثنائی فر دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 19:14 http://www.sanae.blogfa.com

تو نیستی که ببینی هر آنچه که نباید شد و هر چه که باید نشد
تو نیستی که ببینی سرما چگونه بر برگ برگ گل های رز نشسته و ...
تو نیستی که ببینی گل یاس و مریم دیگر هیچ عطری ندارند
بگذار بگویم همان به که تو نیستی و حال زار و روی رنگ پریده ام را نمیبینی
اما نه صبر کن اگر تو بودی من اینچنین نزار نبودم
آری من اینچنین نبودم
یا حق

در حوالی این سال ها
هنوز چشمه ای می جوشد
با سروی که سایه اش
پر از بال های پرنده است
هنوز جایی زندگی جاری است
تا
شانه به شانه اش
راه بروی
سلام بر بانو ثنایی فر عزیز
چقدر درکتان بالاست بانو
چقدر صداقت در شما موج می زند

فریناز دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 20:11

مگر می شود تو نباشی!
تو هستی
تو خواهی آمد...
معجزه می شود
و می آیی..
بید می رقصد
خورشید خجل از خساستش
پشت ابرها پنهان می شود
باران به پیشگاهت سجده ی شکر می رود
و ستاره ها به یُمنِ آمدنت سمفونی نور می نوازند...

تو خواهی آمد...
دست هایمان پُر از خیسِ دعاهای شبانه است...
تو خواهی آمد و خواهی دید...
و در سینه ها بذر شوق خواهی پاشید...

تو
روزی
با معجزه ای
خواهی آمد...
و چقدر
آن روز
نزدیک است...

حسش می کنم






هیچ کوچه ای بن بست
همیشه آخر خط
کسی ایستاده است
در دست هایش
گلی سرخ
سلام بانو فریناز
بیدها خواهند رقصید
و باران وستاره هم خواهند آمد
بی گمان

فریناز سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 15:15

نظر من مگه ثبت نشده بود؟

نیستش که

الان که اینو می خونید ثبت شده
راستی سلام

ستایش شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 http://www.baran8904.blogfa.com

شلام رفیق جان
من شرمنده محبتای شما هستم
خیلی سرم شلوغه.همش وقت کم ندارم.اصلا نمیرسم یه سر کوچولو بزنم .از این به بعد وقتم ازادتر شده.حتما میام و بهت سر میزنم

سلام برستایش عزیز [:S005
باور بفرمایید که گم می شود بی حضورتان
پروانه ی اندیشه ام
در غبار آیینه
چه خوب که سعادت دیدن روی ماهِ تفکرو اندیشه تان
دوباره برایمان فراهم شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد