یادم هست ... یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادم هست !!

یکبار به من گفتی :

روی ِ لبخند ِ تلخت ، داغ ِ یک عشق ِ قدیمی نهفته است

و من به تو گفتم :

بیا و آینده ات را به خیال و انتظار و اندیشه نسپار و

خود را از دهلیز  ِ حسرت رها کن !!

یادت هست!؟

آهای رفیق !!

یادم هست !!

یکبار به من گفتی :

شیشه ی ِ قلبت زیر  ِ سنگ ِ ناداوری ها شکسته است

ومن به تو گفتم :

بیا و در لحظه های ِ تردید ، تبلوری از حقیقت باش !!

یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادم هست !!

یکبار به من گفتی :

رویاهایت را به دریا سپرده ای و آینده ات ،

کوری است که در فضای ِ زمان ، عصا می کِشد

ومن به تو گفتم :

تو را چه ، به آن هایی که عمر  ِ خود را به پوچی و گمراهی می آویزند !!

یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادم هست !!

یکبار به من گفتی :

تاریخ را در مرداب می جویی و

عشق را

چون دسته گُلی پلاسیده به دامان ِ دریا می ریزی !!

ومن به تو گفتم :

بیا و برگ ها را جانماز کُن و مهتاب را آیِنه

و در دل ِ تارک ات ، نشای ِ روشنی بکار !!

یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادم هست !!

یکبار به من گفتی :

سرودهایت هم ، بوی ِ خودکشی می دهد و

ماندنت هم ، اتفاقی است در حاشیه  ی ِ تمام  ِ اتفاق ها !!

و من به تو گفتم :

بیا و خودت را به دست ِ سرنوشت نسپار و

نام و نشانی به رویاها و معنایی به هستی ات ببخش !!

یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادت هست !!

یکبار به من گفتی :

از کنار  ِ تمام  ِ ابرهای ِ سرگشته ای که نمی بارند ،

برایت آغوش گشودم و

در میان ِ صخره های ِ محال ، پناهت دادم !!

ومن به تو گفتم :

 که چشم هایت برایم چشمه ی ِ تمام  ِ رنگ هاست و

این برایم کافی ست !!

یادت هست !؟

آهای رفیق !!

یادت هست !!

یکبار به من گفتی :

به یُمن ِ حضور  تو ،

خستگی و گُم گشتگی ِ میان ِ گردباد و گرداب را به یاد ندارم !!

ومن به تو گفتم :

تنها در کنار  ِ توست که من ،

با رازهای ِ ازلی سخن می گویم !!

یادت هست !؟



روزنوشت : آهای رفیق !! پُر از بُغضم ، شانه ات ساعتی چند !؟