بهار آمد اما ...

سلام ای بی ریا تر از نفس ِ پاکِ یاس ها

سلام ای مهربان تر از تپش ِ غنچه های ناز

بهار آمد

بی آن که تو معنایی به هستی و نام و نشانی به رویاها و سپیده ها بدهی

بهار آمد

بی آن که تو با آمدنت مرا از دهلیز حسرت و تنهایی رهایی بخشی

بهار آمد

و من ناگزیر از نبودنت ، رویا هایم را به دریا و بلم عشق را به ساحل سپردم

بهار آمد

و من بی حضور تو ، تمام ِ احساسم را با دنیایی از انتظار و انتظار داد و ستد کردم

بهار آمد

اما گل های سرزمین آرزو ((بی حضور ِ تو )) قصد شکفتن ندارند و آیه های عشق دیگر ، نه به حقیقت ، که به افسانه می مانند

بهار آمد

و من هنوز هم چشم به راهِ باران ِ بهاری حضورت نشسته ام تا گرد و غبار ِ زمستانِ رفتنت رااز اندیشه ام بشوید

بهار آمد

و من هنور هم به انتظار آمدنت نشسته ام تا بیایی و دوباره با اندیشه ات ، افتخاراتِ غبار گرفته ی ایل و عشیره مان را بر افق ، بر تن ِ شفق ، نقش بزنی


پی نوشت : بهار آمد اما مگر می توان عشق را همچون جامه های کهنه تعویض کرد

نظرات 25 + ارسال نظر
سهبا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:25 http://sayesarezendegi.blogsky.com/

بهار خواهد آمد در دلها ، اگر آمدنش را باور کنیم و محبتهای دل را همیشه ، همانگونه که بوده ، با طراوت نگاه داریم و ارزشش را ، تقدسش را ، در قلب و دلمان حفظ نماییم .
بهار همانگونه که از دشت و جنگل و رود ، از دریا هم گذر خواهد کرد رفیق عزیز ... شک ندارم ...

سلام . سال نو ، بهار نو بر شما مبارک . عشق کهنه تان به تازگی روز اول ...

دیده گان ِ دور اندیش ِ تو
چه خوب دیده ، که بهار خواهد آمد
در فراسوی اندیشه ی تو حکمت نهفته است و در سو سوی کلامت ، امید ِ به آینده ، پس یقین دارم اینگونه خواهد شد که گفتی ...
سلام بر سهبای عزیز
جایی خواندک که بهار با تمام ِ رنگارنگی یک پیام دارد (( یکرنگی ))
کاشکی بهار آنگونه که گفتی بیاید
[:S004

فریناز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 14:23 http://delhayebarany.blogsky.com

بهارو ولش کنین!
فعلا ر ف ی ق آمده
رف ی ق آمد
رف ی ق آمد

ومن کودکانه برخواستم
تا سرمشق محبت را از تو بیاموزم
به راستی که رگباری از آرامشی در این دنیای مجازی
راستی سلام فریناز جان

فریناز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 14:44 http://delhayebarany.blogsky.com

بهار آمد
ر ف ی ق آمد
به دشت یاس های ارغوانی رنگ
خیال لحظه ای آرامشو یاسو اقاقی های خوش نقش و نگار آمد

بهار آمد
ر ف ی ق آمد
به بزم دلکش بابونه های ناز
شقایق با نگارین نرگس شهلا
به شوق غنچه ای کز شاخه ی امید
چه با تاب و چه با تب آمدو یار شفیق آمد

بهار آمد
ر ف ی ق آمد
به رویای بهاران، باد می خواند
که نامی و نشانی از سرایی دور
بر سرت
یک ریز
می بارد
نشاطو عشقو شورو
مستی یو سرزندگانی را

بهار آمد
ر ف ی ق آمد



سلام ر ف ی ق عزیز
چه خوب فهمیدم که بهار دلتون هنوز در راهه
امید که اونم برسه

من چون زمین اسیر آسمان اندیشه ی تو ام
جامه برگرفتم
تا جسم خسته ی اندیشه ام
فضیلت را از فکر اسمانی تو بیاموزد
زین پس
از هر خاکی که بگذرم
از هر رودی که گذر کنم
به آسمان که نگاه کنم
نام تورا بر آن می نگارم
که تو تمام رفاقت را در خود نهفته داری
سلام بر فریناز عزیز

نگین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 15:22

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور

سلام به رفیق عزیز

خوشحالم که دوباره دارم متنای قشنگتونو میخونم..
راستی سال نو مبارک باشه امیدوارم که سال خوبی رو پیش رو داشته باشید

آمدم تا با دو جرعه از اندیشه ماهِ تو چشم های خفته ی خود را باز کنم
آمدم مثل آن پرنده های بی تابِ آن سوی افق تا غرق دلنوشته های بی ریای مهتاب گونه ی تو باشم
و چقدر دور بودن از اندیشه های ناب برایم سنگین بود
سلام نگین جان
ممنون الطفاتتان بانو

نگین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 15:26

به نظر من دل، بهار ِ خاص ِ خودش رو داره...
اینکه بگیم چون بهار شده ( فصل بهار) پس دلها باید شاد باشه و بهاری باشه ... یه نظریه ی غیر ممکن که نه اما ممکن هم نیست!

به نظر من بهار اصلی، همون بهار ِ دله... هروقت دلت بهاری شد اونوقت میتونی بگی بهار اومده... میتونی بگی بهار به خونه ی دلت رجوع کرده..
اما...
اما بی انصافیه که فصل بهار رو با این همه زیبایی ندید بگیریم ... به همین دلیل میگم هم ممکنه و هم غیر ممکن!

امیدوارم دلتون بهاری باشه

بهار آغازی است برای رهایی از سردی و انجماد و بهار دل وقتی است که اندیشه ای و چشمی بر دلِ آدمی بتابد
چه بسا دیدن معشوق برای عاشق هر لحظه اش بهار ی دیگر باشد
و من بهار را پایان انتظار می دانم
پایان انتظاری که آخرش وصال یار باشد
و چقدر زیبا و با مفهوم بود کلامتان
و چون کلام از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
سلام نگین جان
سال نو بر شما مبارک
یقین بدان بهار هم که نباشد من به مهربانی تان از شکوفه لبریزم

مهرداد سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 16:23 http://kahkashan51.blogsky.com

گذر بهار از معبر چشمان تو زیباست
پلک نزن !
راه را بر پرستو مبند ،
طفلی قاصدکی به منقار دارد...
..................................
سلام رفیق عزیز
سفر خوش رسیدنت مرا خوشتر

بهار که می شود
دلِ من اسیر طوفان انتظار می شود
انتظار شکفتن نسترن ها
انتظار آمدن قاصدک ها
ای کاش صدای موج دریا را می شنیدم ...
سلام بر مهرداد عزیز
دنیا نباشد و فقط کوچه ای باشد و باران و دوستی چون تو که زلال تر از باران است

سایه سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 17:51 http://shadowplay.blogsky.com/

عشق را با هیچ چیز نمی توان تعویض کرد ...بهار آمد با همان عشقهای قدیمی که جای پایشان تا ابد بر قلب ماست !!

سلام ر ف ی ق عزیز ممنون نوشتی اون هم اینقدر زیبا و صمیمی

سال نو مبارک دلت همیشه عاشق

سلام بر سایه بان ِ امید ِ و مهربانی
احساس و عشق بهار زندگی هستند آنجا که گل های مهر و وفا در دل شکوفا می شوند
تصور کن عشق را چون شبنمی که بر پونه ها می نشیند و پونه ها را تازه می کند بر دل بنشیند و دل ها را تازه کند


راستی بانو خط دوم برای باد را که دفتری است از معرفت و بستری از مهر همیشه می خواندم و لذت می بردم آنهم نه یک بار و نه دوبار بلکه دهها بار

نازنین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 19:02

یاد یار مهربان آید همی

سلام ر ف ی ق عزیز

سلام برنازنین عزیز
مثل باران غبار از اندیشه ام گرفتی با آمدنت
سپاس ای مظهر مهربانی و عطوفت


نازنین سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 19:14

بهار آمد اما

در دلم
خبری از شکوفه ها نیست
خبری از سبزی و رنگارنگی
و روییدن نیست
ابرهای سیاه و زمستانی آسمانش را پوشانده اند
نمیدانم کدامین روز خورشید می آید!
اما با این همه
من همچنان چشم به راهم و منتظر
من ایمان دارم و میدانم که بعد ازین همه ظلمت شب ، صبح هم از راه خواهد رسید و ابرهای تیره را کنار خواهد زد
من با همین امید بازم مینویسم
از بهار
از شکوفه ها و شکفتن ها
از باران و دریا و نسیم


مگر نه اینه که پایان شب سیاه ، سپیدِ ر ف ی ق عزیز!!!؟؟؟

در آستانه ی دری بسته
در کنار ابری سرگشته
باید آغوش گشود
ودر میان صخره های محال آرام گرفت
تا فصل درد و غبار بگذرد
و آنگاه بهار بیاید
سلام نازنین عزیز
من نیز به ایمان تو ایمان دارم

م ر ی م سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 23:16 http://saeeeeghe.blogfa.com/

به به...با طراوت ترین گل های زیبا تقدیم....امدنتان....
به به ...به خودمان تبریک...و چشم روشنی...
و
اما
متنتون....
چنان آه را از دلم سر داد...که با اینکه دوبار خواندم..اما
باز هم می خواهم بخوانم...و حسم را بگویم...
الان فقط عرض ادب ..و خوش امد گویی بود...
خوش
آمدی ر ف ی ق ....


فقط بگویم بهار آمد...اما اونیامد....
بهار آمد ...اما او...رفت....
فصل کوچ پرستوها...همزمان با کوچ پرستوی عاشق ِ من به آسمان بود...
و
من هرگز بهار را دوست ندارم...

قصه ی احساس قصه ی نیلی ست
قصه ی هجرت و اندوه و بی قراری و درد است
و چگونه می توان در این فضا احساس را و عشق را به بهار تشبیه کرد
بی حضور یار
در میان گلستان گلی نخواهد ماند
و در میان چمن بلبلی نخواهد خواند
و گل و گلدان غریبه خواهند شد
و به راستی اگر اوبیاید
بهار اگر چه زمستان هم باشد خواهد آمد
سلام بر م ر ی م بانوی عزیز
بر سر سفره ی احساس اگر جایی بود سخن ساده ی تبریک مرا جای بده
راستی با اینکه همیشه می خواندمتان اما چقدر من دلتنگ شما بودم

شب آفتابی چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:42

بهاران خجسته باد

سال نو مبارک سال خوبی داشته باشید

گلبرگ وجودتان سبز
چراغ دلتان روشن
آسمان زندگی تان آبی
مشتاق دیدار هم برای عرض ادب و ارادت هم برای تبریک سال نو
بر من منت گذاشتید

مریم چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 http://saahel-e-aramesh.blogfa.com

سلام
چه خبر

سایه چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 http://shadowplay.blogsky.com/

ممنونم که می خوندی و بودی ...ممنون که برگشتی ...همیشه باشی در پناه حق ...

نپنداری ام در خواب
من در سایه ی درختان عشق
بیدارم
سلام بر سایه ی مهربانی
ممنون الطفاتتان

نازنین زینب چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 http://zendegikon.blogsky.com

سلام رفیق
خیلی انتظار کشیدیم تا بیای
امیدوارم توی سال جدید همه انتظارها به سر برسه

سلام نازنین زینب عزیز
تو چون نسیمی بر من وزیدی و
زمزمه های بودنت مستم کرد
با اینهمه مگر می توان نبود و می توان زیبایی ها را حس نکرد

نازنین چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:03

بهاری که با اومدنش ر ف ی ق رو آورده خیلی بهارِ خوبیه

دعا کردم دلتون هم مثل گلها پر از شکوفه بشه






مزاحمتم از سر ذوق و شوقِ
شما ببخشید

با دعایتان مرا در دریای خروشان مهر شستشو دادید
و حالا تا ابد
زمزمه های مهر در رگ هایم می روید
سلام نازنین جان
ممنون الطفاتتان بانوی مثل باران

کوروش پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:09 http://www.korosh7042.com/

می توان پروانه شد


می توان در بستری خاموش
لحظه ها را جان سپرد.
می توان با آسمان در یک جناق
روزهای پر شکوه را باز برد.
(کوروش)

درود بر رفیق شفیق دل
عطر بهار آورد بر بال نسیم نوروز

می پنداشتم
بی حرف باید از خم این راه بگذرم
احساسم کنار شب های بی مرز مرده بود
اما حسی به من می گفت
با بودن مهربانی چون تو
که بهار را نوید می دهد
بندها باید که گسسته شوند
خواب ها باید که شکسته شوند
و چه خوب شد که آمدم
تا
دوباره شکوفه های اندیشه ات را ببینم و
گل احساست را ببویم
سلام استاد عزیز
من بوی بهار را از اندیشه ات حس می کنم

فرداد پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 http://ghabe7.blogsky.com

عشق هرچه کهنه تر ...شرابش ناب تر
اما در سرمستی بهار...شرابم به چه کار؟
سلام ر ف ی ق عزیزم
بهارت سرمست تر از خودت و خودت عاشق تر از بهار.
بهارانت بسیار.

با آمدنت
جان به رگ های مرده ی احساسم ریختی
و حالا در سرمستی بهار
می تراود از تن من عشق
و تب تند احساس می آورد بر مغزم هجوم
سلام فردادجان
لطف کردی و هوای خانه ی خیالی ام را بهاری کردی
ممنون الطفاتت

مریم پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 14:26 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

سلام ر ف ی ق عزیز
خوش آمدید مهربان

سلام بر مریم بانوی عزیز
تهی بود سرایم
مثل نسیمی وزیدی
سیاهی بود حوالی اندیشه ام
چون ستاره ای درخشیدی و روشن نمودی راهم را

ثنائی فر پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:47

سلام و درود و عرض ادب و احترام
غیبتم را عذر می خواهم برای تبریک سال جدید هم دیر شدست شاید اما تبریک می گویم و امیدوارم خیر باشد برایتان همراه با همه خوبی ها و سعادت ها
یا حق

سلام بر بانو ثنایی فر عزیز
در سرای من نیز زمزمه ای نبود
و در کوچه های احساسم نیز آوازی طنین انداز نمی شد
اما محبت و اندیشه ی دوستانی چون شما مرا به بودن واداشت
عذر مرا هم پذیرا باشید
باشد که جبران نبودن ها را بنمایم

راستی سال نو مبارک

مقداد جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:32 http://northman.blogsky.com

بهار آمد و شمشادها جوان شده اند
پرندگان مهاجر ترانه خوان شده اند

سلام بر رفیق دوست داشتنی و غائب از نظرها

سلام مقداد جان
عشق پیدا بود
مهر پیدا بود
دوستی پیدا بود
و اندیشه ات
که هرگز از یاد نبرده بودم
باور کن
لمس اندیشه ات
همه ی روزها را برایم بهاری کرده بود

نازنین زینب شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:28 http://zendegikon.blogsky.com

آپم بهم سر بزن

حتما نازنین زینب

م ر ی م شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 15:06 http://saeeeeghe.blogfa.com/

سلام بر ر ف ی ق ِ ماندنی...
دیگه دلتون نیاد سراتون رو بروی چکه های تنهایی قفل بزنید که این چکه ها طاقت فراق ندارند ...

چشمان بارانی ام را دیده ای مگر؟

زمستان است همه ی فصل های زندگی ام

خبــر ز دل گرفته ام می جویــی

دلــم از دوری آن یار سفر کرده گرفت

من به پرواز ،به شکستنٍ قــفس می اندیــشم

مــی روم تا بر دوســـت

مهلتم گر بدهد عمـر مـرا

.
.
بمانید تا همیشه.....

از تو نقاشی کردن عشق را آموختم
و ترسیم احساس را
من این نقاشی را قاب کردم در اندیشه ام
تا ابد
تا همیشه
سلام بر م ر ی م عزیز

تو ترجمه ای از کتابِ صفایی

مهدیه شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 21:45 http://acupofsilence.blogsky.com/

رفیق
کجا بودی؟

رفته بودم گل ِ احساس بچینم

مریم یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 00:56 http://saahel-e-aramesh.blogfa.com

چقده عصبانی
گذاشتم اختصاصی بیام خواهر زاده ی عزیزم

*ღ* بــ ـهــ ــار *ღ* یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 16:55 http://www.gole-hamishe-bahar.blogsky.com

پر شدم از لطافت
از زیبایی
از حضور و آرامش
پر شدم از قلم طبیعتی از جنس بهار


سلام رفیق عزیز
متن های زیباتون
قلم قشنگتون
و مهربانی های زبان زدتون منو به اینجا کشوند
میتونم از این به بعد از قلم زیباتون بهره ببرم

هوای ساحل ِ روحت بی زیاست
و برایم فرصتی می شود
تا غم از دل بزدایم
دل را به رسم عاطفه از تپش ِ نگاهتان نمناک می کنم
و باچشم ِ دل می خوانمتان
سلام بر بهار
با آمدنتان سرای این خانه
بهار در بهار شد

ممنون الطفاتتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد